Huomaa, että kuviossa kulma on rajattu välille [0, 2Pi], joten saadaan vain perusjakson pituinen kuvio sini- ja kosinikäyrää.
Voit raahata hiirellä kehäpistettä (x, y), samoin voit muuttaa ympyrän sädettä r.
Alkutilassa kehäpiste on selvyyden vuoksi positiivisessa neljänneksessä; siirrä se itse vaaka-akselille ennen animointia!
Kuvion resetointi eli alkutilan palautus tapahtuu näppäimistön r-kirjamella (kunhan kuvio on ensin klikattu aktiiviseksi). |
Voit raahata hiirellä muuttujaa t; Näin
syntyy parametrimuotoinen käyrä (x(t), y(t)),
missä
Animoinnissa t käy läpi välin [A, B], jota voit myös säätää hiirellä. Ennen animointia kannattaa asettaa muuttuja t alkupisteeseen A. Voit samoin säätää positiivilukua r, joka määrää saadun ympyrän säteen. Kuvion resetointi eli alkutilan palautus tapahtuu näppäimistön r-kirjamella (kunhan kuvio on ensin klikattu aktiiviseksi). Zoomaukset? |